donderdag 13 mei 2010

regen, regen & regen.

boa tarde,(goedemiddag)
vandaag zijn we de binnenstad van Fortaleza in gegaan. wat een gigantische drukke en grote stad zeg! er wonen 3 miljoen mensen, das ongeveer een vijfde van Nederland. daar zie je echt het verschil tussen armoede en rijk. mensen staan te bedelen op straat, ki9nderen die vragen of je een foto van ze maakt als je dollar betaald en zelfs moeders die hun kinderen in je armen drukken en vragen of je ze wilt mee nemen naar Nederland. dan sta je wel even te kijken hoor! dan komt het wel erg dichtbij aangezien ik ook geadopteerd ben..en je je dan bedenkt dat jij ook zo op straat had geleefd als ik hier nog had gewoond! erg indrukwekkend! we hebben een hele erg aardig taximan ontmoet die vloeiend engels spreekt en die heeft ons verteld waar je wel en waar je niet kan komen. hij werkt echt voor zijn gezin en probeert er geen slaatje uit te halen. gisteravond zouden we naar Beira Mar maar papa had ontzettend hoofdpijn dus hebben we dat niet gedaan. ik moet nog steeds erg wennen aan de tijd verschil! heb vannacht 14 uur geslapen en ben nog steeds bek af. helaas hebben we vanaf gisteravond 11 uur tot nu regen gehad. het is af en toe wel droog maar het wordt steeds benauwder. zodra je buiten stapt staat er meteen letterlijk zweet op je rug. de brazilianen vinden dit heerlijk weer omdat ze 10 maanden lang alleen maar zon hebben gehad. vanmiddag doen we lekker niks. we hebben net geluncht, een heerlijke kippeoot met rijst gehad. En cocosnoot sap gedronken uit een verse cocusnoot. Iris en ik gaan vanavond naar de Crocu Beach. we hebben 2 jongens in de dertig leren kennen die bij ons in het vliegtuig zaten en die komen uit Rotterdam. die wilde graag dat we mee gingen en dat leek erg gezellig. maandag gaan we naar mijn bmoeder. eerst 7 uur ontbijten, half 8 worden we opgehaald in een busje(zonder airco!) en dan gaan we die vriendin van mijn ouders in Ocara op halen. en dan meteen door naar Quixermobin. spannend zeg! ik mis Thiadrik, mijn vrienden en mijn familie wel heel erg maar het komt wel goed. normaal bel je even maar dat kost hier 2,30 per minuut! ik hou jullie op de hoogte.

Beijos(kusjes) Esther

1 opmerking:

  1. Hoi Esther,
    Spannend zeg.Het komt nu wel heel dichtbij hé.
    Ik ben nu al benieuwd naar de verhalen.

    veel liefs Simone

    BeantwoordenVerwijderen