zondag 16 mei 2010

aftellen.

even een berichtje vanuit het o zo mooie maar onveilige Fortaleza. toen papa´s hoofdpijn voorbij was begon mama met ziek worden. hoofdpijn en misselijkheid maar gelukkig is dat ook weer voorbij. helaas ligt Iris nu met hoofdpijn op bed. maar ik denk dat het door de warmte komt. het is behoorlijk warm! ik ben daardoor ook erg verbrand. eergister zijn we naar de Beira Mar geweest. dat is een ontzettend grote markt in het centrum wat 7 dagen van 5 tot 11 open is. alleen het nadeel is wel dat het overal hetzelfde is. we hebben wel wat leuke dingetjes gekocht. gister hadden we een niets-doen dag. ook lekker hoor met wie warmte. het is zelfs zo erg dat je je om de 20 minuten moet insmeren an ders verbrand je heel erg! morgen is de grote dag voor mij. we worden om half 8 opgehaald door een klein mager blond vrouwtjes, genaamd Fatima. we moeten er al om 6 uur uit omdat we ook nog moeten ontbijten. vanmiddag even flesjes water verzameld aangezien we een hele rit voor de boeg hebben. het is vanaf hier 150 km, met veel zandwegen. en we zitten in een klein busje zonder airco dus het wordt een lange rit. maar ik kijk er erg naar uit. de zenuwen beginnen al op te spelen. maar dat is ook begrijpelijk! ik weet nog steeds niet wat tegen haar moet zeggen. heb inmiddels wel wat vragen op papier staan en heb een brief geschreven voor haar maar verder laat ik het allemaal maar over me heen komen omdat ik niet weet wat ik er van moet verwachten. dus denk morgen maar even extra aan me hahaha.
inmiddels zijn we al weer bijna een week van huis! de tijd gaat erg snel hier. helaas kunne we niet zwemmen in zee omdat ze de riolering in zee hebben geplaatst. dus alle behoeftes van de bewoners in Fortaleza liggen in zee en zwem je letterlijk tussen de drollen! heel smerig! papa dacht dat als het hoog tij is het dan wel mee zou vallen maar in plaats in zee liggen de drollen op het strand. dus dat is ook weer niet ideaal. gelukkig hebben we een heel mooi en lekker zwembad waar we heerlijk in kunnen afkoelen. vanmiddag zouden we naar de Super Makado, dat schijnt een heel groot winkelcentrum te zijn. maar we hadden het verkeerd aangegeven bij de taxichaffeur dus die bracht ons naar de supermarkt. we waren al weer snel bij het hotel terug. nou ik ga afsluiten aangezien ik er vroeg af moet.
we hebben het behoorlijk naar ons zin en genieten vol op. mijn volgende blog zou over de ontmoeting gaan. Spannend! papa neemt alles op video op en ik maak foto´s dus ik plaats snel weer wat foto´s.

Beijos, Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten